Eindelijk vakantie! Tenmiste, zo denken de meeste mensen. En terecht, want zij zijn de toeristen.
Voor de werkende mensen ligt het net even iets anders...
6 weken lang toeristen die de bordjes Deze kassa is tijdelijk gesloten niet kunnen lezen, waardoor ik alsnog moet zeggen dat ze even naar de andere kant moeten lopen.
Je ziet gewoon aan de mensen waar ze vandaan komen (de Duitsers hebben namelijk -zelfs in de zomer- altijd croccs mét sokken aan!), dus als ik zie dat het gewoon Nederlanders zijn laat ik ze lekker bij dat bordje staan. Hehehe..
6 weken lang klanten aan je kassa waarvan je aan het uiterlijk nog niet hebt kunnen zien of ze buitenlands zijn, je ze vriendelijk begroet, genegeert wordt, ze om hun AirMiles pas vraagt (ze hebben je immers nog geen woord gezegd dus misschien zijn het wel gewoon hooghartige Nederlanders), weer genegeert wordt (je bent er nu bijna zeker van dat ze je gewoon niet verstaan) en vervolgens de hele inhoud van hun portemonnee uitstallen om op hun gemak €3,95 met 1 en 2 centjes te betalen (die ze in het buitenland nog gewoon gebruiken en dus mee de grens over hebben genomen).
6 weken lang mensen die van alles aan je vragen in het Duits, Frans of Vlaams.
'Sprechen Sie Deutch?'
'Entschuldigung, ich kann kein Wort Deutsch sprechen'
En dan het scheve gezicht als je dat als antwoordt geeft! Haha.
Maar waarom ze dan zelfs als je hebt aangegeven geen Duits te spreken, ze alsnog hun hele verhaal in het Duits aan je uitleggen is mij een raadsel.
6 weken lang associale camping-gasten (en ja, ze hadden hun identieke trainingspak weer aan) die de kleding die ze met hun bezwete lichaam gepast hebben toch niet willen hebben, gewoon in de pashokjes laten hangen óf ze uit de verpakking gehaald op een hoopje in een hoekje leggen.
Terwijl zij toch gewoon het bordje Wilt u de kleding in de verpakking laten zitten a.u.b. Heeft u een vraag? Stel hem aan een van onze medewerkers moeten kunnen lezen...
6 weken lang...
Vanaf volgende week heb ik lekker 3 weken vakantie. En dan ga ik eens even lekker overal de irritante toerist uithangen...
Oja, en wil je -omdat je op vakantie bent en je dan altijd een goed humeur wilt hebben- dan ook bij een goed gehumeurde cassière afrekenen? Lees dan vooral de onderstaande tips:
1) Is er een stickeractie? Ga hier dan op de volgende manier mee om:
...1) plak de stickers vóórdat u de artikelen op de toobank legt (dit scheelt tijd)
...2) plak ze vooral NIET op de barcode (dan kan het artikel namelijk niet meer gescand worden)
...3) lees de voorwaarden!
2) Heeft u airmiles? Pak hem dan vast als u in de rij staat. (ook dit scheelt tijd)
3) Lees altijd wat er op de aanbiedingborden staat. Lees niet alleen de grote letters maar ook de gewone letters.
4) Bent u buitenlands? Begroet dan toch de cassière, het is namelijk niet echt leuk om keihard genegeert te worden.
Voor de werkende mensen ligt het net even iets anders...
Je ziet gewoon aan de mensen waar ze vandaan komen (de Duitsers hebben namelijk -zelfs in de zomer- altijd croccs mét sokken aan!), dus als ik zie dat het gewoon Nederlanders zijn laat ik ze lekker bij dat bordje staan. Hehehe..
6 weken lang klanten aan je kassa waarvan je aan het uiterlijk nog niet hebt kunnen zien of ze buitenlands zijn, je ze vriendelijk begroet, genegeert wordt, ze om hun AirMiles pas vraagt (ze hebben je immers nog geen woord gezegd dus misschien zijn het wel gewoon hooghartige Nederlanders), weer genegeert wordt (je bent er nu bijna zeker van dat ze je gewoon niet verstaan) en vervolgens de hele inhoud van hun portemonnee uitstallen om op hun gemak €3,95 met 1 en 2 centjes te betalen (die ze in het buitenland nog gewoon gebruiken en dus mee de grens over hebben genomen).
6 weken lang mensen die van alles aan je vragen in het Duits, Frans of Vlaams.
'Sprechen Sie Deutch?'
'Entschuldigung, ich kann kein Wort Deutsch sprechen'
En dan het scheve gezicht als je dat als antwoordt geeft! Haha.
Maar waarom ze dan zelfs als je hebt aangegeven geen Duits te spreken, ze alsnog hun hele verhaal in het Duits aan je uitleggen is mij een raadsel.
6 weken lang associale camping-gasten (en ja, ze hadden hun identieke trainingspak weer aan) die de kleding die ze met hun bezwete lichaam gepast hebben toch niet willen hebben, gewoon in de pashokjes laten hangen óf ze uit de verpakking gehaald op een hoopje in een hoekje leggen.
Terwijl zij toch gewoon het bordje Wilt u de kleding in de verpakking laten zitten a.u.b. Heeft u een vraag? Stel hem aan een van onze medewerkers moeten kunnen lezen...
6 weken lang...
Vanaf volgende week heb ik lekker 3 weken vakantie. En dan ga ik eens even lekker overal de irritante toerist uithangen...
Oja, en wil je -omdat je op vakantie bent en je dan altijd een goed humeur wilt hebben- dan ook bij een goed gehumeurde cassière afrekenen? Lees dan vooral de onderstaande tips:
1) Is er een stickeractie? Ga hier dan op de volgende manier mee om:
...1) plak de stickers vóórdat u de artikelen op de toobank legt (dit scheelt tijd)
...2) plak ze vooral NIET op de barcode (dan kan het artikel namelijk niet meer gescand worden)
...3) lees de voorwaarden!
2) Heeft u airmiles? Pak hem dan vast als u in de rij staat. (ook dit scheelt tijd)
3) Lees altijd wat er op de aanbiedingborden staat. Lees niet alleen de grote letters maar ook de gewone letters.
4) Bent u buitenlands? Begroet dan toch de cassière, het is namelijk niet echt leuk om keihard genegeert te worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten