Daar zit je dan. Het hele weekend hard gestudeerd, zelfs het zonnetje heeft je niet veel gezien. Eindelijk heb je het idee dat je een toets echt helemaal, van achter naar voor en binnenstebuiten, uit je hoofd kent.
Je bent op tijd naar bed gegaan en ook op tijd weer opgestaan om nog net die laatste paar dingetjes door te nemen. Vervolgens ga je extra vroeg van huis om niet te laat te komen en dan...
Sta je stil omdat de metro stroomstoring heeft...
Op zo'n moment zie je je weekend in vogelvlucht voorbij flitsen. Je ziet jezelf vrijdagochtend nog in je pyjamaatje en met een kopje thee achter je laptop kruipen. Met je boeken in de aanslag, klaar om het menselijk lichaam, het nut van hefbomen en de werking van een batterij te lijf te gaan.
Heel de dag braaf samengevat. En het ging goed, heel goed.
En toen zondag. Buiten leek het hartje zomer. Iedereen was buiten maar jij, jij zat braaf te leren.
Maar met resultaat! Want je kende het. Je wist de antwoorden op je zelfgemaakte vragen, had zo goed geleerd dat je in gedachte zag of het spijsverteringsstelsel boven of onderaan de pagina stond.
Voor de zekerheid stond je maandag toch op tijd op, want weet je het, na een lange nacht slapen, nog steeds wel?
Om te voorkomen dat je te laat bij je toets aankomt ga je wat vroeger van huis, bij de metro hoef je op niemand te wachten, omdat jij en je vriendinnetje elkaar al tegenkwamen in de bus. En om het geluk compleet te maken komt de metro al binnen 1 minuut.
Je voelt dat dit jou dag is, alles zit mee!
Tot Rhoon is er niets aan de hand, je bespreekt nog even hoe het ook al weer zat met de kracht van katrollen en deelt je ervaringen van een weekend studeren.
Opeens valt het je op dat je al een tijdje stilstaat. Je ziet nu pas dat een paar metromannetjes met een stoel langslopen om ze een eindje verderop neer te zetten en er eens lekker bij gaan zitten.
De deuren gaan open en je wordt verzocht uit te stappen. Of je de metro terug tot Tussenwater wilt nemen om daar over te stappen op de Calandlijn. Je dag is stuk.
Wachtend op de metro zie je de minuten, die normaal altijd zo snel gaan, nu enorm langzaam voorbij kruipen (wat ook weer positief is, anders ben je sowieso te laat voor je toets). En eindelijk, na 10 minuten (het leek wel een uur), komt de metro. Omdat je nu via de Calandlijn rijdt, besef je je opeens dat je nu ook nog moet overstappen bij Beurs.
Aangekomen bij Beurs kijk je vol goede moed op het aankondigingsbordje en dan zakt de moed je in je schoenen. Ten eerste zie je dat het al bijna 5 voor half 12 is (en je hebt over 5 minuten een toets). Vervolgens worden je ogen naar de minutenmelder getrokken, de eerstvolgende metro komt pas over 33(!) minuten, de moed zakt je, zo mogelijk, nog verder in de schoenen.
Je vriendinnetje en jij besluiten om te gaan lopen. 20 minuten later kom je bezweet en moe (je hebt ook nog gerend) aan bij het klaslokaal...
Na een beetje aandringen en met zielige trouwe honden ogen kijken, mag je toch naar binnen om de toets te maken! Maar, je krijgt geen extra tijd, je moet gewoon net als de rest om half 1 stoppen.
Je krijgt je toets voor je neus geschoven, bekijkt de vragen, en ziet dan... dan je niet voor niks geleerd hebt. Misschien is het dan toch jou dag.
Nu moet je alleen nog een week of twee met spanning op de uitslag wachten...
Je bent op tijd naar bed gegaan en ook op tijd weer opgestaan om nog net die laatste paar dingetjes door te nemen. Vervolgens ga je extra vroeg van huis om niet te laat te komen en dan...
Sta je stil omdat de metro stroomstoring heeft...
Op zo'n moment zie je je weekend in vogelvlucht voorbij flitsen. Je ziet jezelf vrijdagochtend nog in je pyjamaatje en met een kopje thee achter je laptop kruipen. Met je boeken in de aanslag, klaar om het menselijk lichaam, het nut van hefbomen en de werking van een batterij te lijf te gaan.
Heel de dag braaf samengevat. En het ging goed, heel goed.
En toen zondag. Buiten leek het hartje zomer. Iedereen was buiten maar jij, jij zat braaf te leren.
Maar met resultaat! Want je kende het. Je wist de antwoorden op je zelfgemaakte vragen, had zo goed geleerd dat je in gedachte zag of het spijsverteringsstelsel boven of onderaan de pagina stond.
Voor de zekerheid stond je maandag toch op tijd op, want weet je het, na een lange nacht slapen, nog steeds wel?
Om te voorkomen dat je te laat bij je toets aankomt ga je wat vroeger van huis, bij de metro hoef je op niemand te wachten, omdat jij en je vriendinnetje elkaar al tegenkwamen in de bus. En om het geluk compleet te maken komt de metro al binnen 1 minuut.
Je voelt dat dit jou dag is, alles zit mee!
Tot Rhoon is er niets aan de hand, je bespreekt nog even hoe het ook al weer zat met de kracht van katrollen en deelt je ervaringen van een weekend studeren.
Opeens valt het je op dat je al een tijdje stilstaat. Je ziet nu pas dat een paar metromannetjes met een stoel langslopen om ze een eindje verderop neer te zetten en er eens lekker bij gaan zitten.
De deuren gaan open en je wordt verzocht uit te stappen. Of je de metro terug tot Tussenwater wilt nemen om daar over te stappen op de Calandlijn. Je dag is stuk.
Wachtend op de metro zie je de minuten, die normaal altijd zo snel gaan, nu enorm langzaam voorbij kruipen (wat ook weer positief is, anders ben je sowieso te laat voor je toets). En eindelijk, na 10 minuten (het leek wel een uur), komt de metro. Omdat je nu via de Calandlijn rijdt, besef je je opeens dat je nu ook nog moet overstappen bij Beurs.
Aangekomen bij Beurs kijk je vol goede moed op het aankondigingsbordje en dan zakt de moed je in je schoenen. Ten eerste zie je dat het al bijna 5 voor half 12 is (en je hebt over 5 minuten een toets). Vervolgens worden je ogen naar de minutenmelder getrokken, de eerstvolgende metro komt pas over 33(!) minuten, de moed zakt je, zo mogelijk, nog verder in de schoenen.
Je vriendinnetje en jij besluiten om te gaan lopen. 20 minuten later kom je bezweet en moe (je hebt ook nog gerend) aan bij het klaslokaal...
Na een beetje aandringen en met zielige trouwe honden ogen kijken, mag je toch naar binnen om de toets te maken! Maar, je krijgt geen extra tijd, je moet gewoon net als de rest om half 1 stoppen.
Je krijgt je toets voor je neus geschoven, bekijkt de vragen, en ziet dan... dan je niet voor niks geleerd hebt. Misschien is het dan toch jou dag.
Nu moet je alleen nog een week of twee met spanning op de uitslag wachten...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten