Wie is de Mol? Mijn favoriete programma, maar ondertussen maakt het me gek. Naast een groep vrienden met wie ik in een fanatieke groeps-Whatsapp zit, kijken ook ongeveer al mijn collega's Wie is de Mol? Kortom, ik ben niet alleen op donderdagavond opzoek naar het antwoord op deze vraag...
Er zijn heel veel sites, columns, Twitteraccounts en Facebookaccounts die gaan over Wie is de Mol? Alle tips, hints maken je hor en dol. Ik vond dat hier nog wel een schepje bovenop kon, alleen zal ik me beperken tot de executies. Wie en wat vallen op en wat is de eerste reactie van de groep?
Aflevering 1 - Lezen en schrijven
Afvaller: Pieter
Pieter krijgt zijn rode scherm te zien. Carolina, Viktor en Rik slaan geschrokken hun hand voor hun mond. Ajouad kijkt weg. Margriet en Marlijn kijken verslagen naar Pieter.
Martine en Chris lijken niet zo in shock als de rest. Sterker nog, ze verroeren geen vin.
Art vertelt Pieter dat hij zijn scherm zo gaat zien. Martine lijkt dat wel grappig te vinden...
Aflevering 2 - Scheepsrecht
Afvaller: Evelien
Evelien heeft net haar rode scherm gezien en dit zijn de eerste reacties van de kandidaten: Rik en Viktor slaan hun hand weer voor hun mond. Ajouad kijkt weer weg, Marlijn en Carolina kijken geschrokken naar Evelien, Margriets mond valt open van verbazing en Martine en Chris lijken niet zo onder de indruk.
Opvallend vond ik de manier waarop Carolina Evelien uitzwaaide. Met twee vingers. Wie zwaait er nou met twee vingers?
Is dit een doei-tweede-afvaller-teken? Of zit de zakdoek die je eerder zag toen ze Evelien omhelsde nog tussen haar vingers?
Aflevering 3 - Verraden
Afvaller: geen
Aflevering 4 - M acht (let op de spatie tussen de M en acht)
Afvaller: Ajouad
Ajouad heeft net zijn rode scherm gezien. Voor het eerst zien we Chris onder de indruk van een executie. Hij moest er zelfs van huilen. Hier is Martine dan weer van onder de indruk. Verder slaan Rik en Viktor hun handen weer voor hun mond. Carolina, Marlijn en Margriet kijken naar Ajouad.
Aflevering 5 - Schaalvergroting
Afvaller: Viktor
Viktor heeft zijn rode scherm net gezien.
Rik en Carolina kunnen het niet geloven en slaan hun handen voor hun gezicht. Chris heeft zichzelf niet meer in de hand en slaat zijn armen de lucht in. Margriet kijkt net zo geschrokken als altijd, Martine kijkt ook en Marlijn checkt ondertussen haar haar.
Art vertelt Viktor dat hij zo zijn scherm gaat zien. Ook nu schijnt Martine dat wel grappig te vinden..
Aflevering 6 - Kantelen
Afvaller: Carolina
Hmm... Ik vond de groep niet zo chockerend reageren bij deze executie.. Hoewel deze foto dat niet laat zien. Chris lijkt diep na te denken, Rik dankt god? Margriet kan haar tranen niet bedwingen (of kan haar lach moeilijk verbergen), Marlijn bijt op haar nagels en Martine kijkt naar Carolina.
Nadat bij vorige executies Martine erg op leek te vallen, wil ik nu wel even laten zien dat ze toch ook wel liefde heeft (in plaats van de lachjes en nuchtere houding). Nadat Rik zijn hand op Carolina's schouder legt, besluit Martine dit wat twijfelend ook te doen. De foto's hiervan lijden een eigen leven qua positie op de site. Dus die kan ik niet plaatsen helaas.

En... ik had beloofd me te beperken tot de executies, maar ik wil dit toch even met jullie delen...
Aflevering 7 - Spoorloos
Afvaller: geen
Aflevering 8 - Onderaan
Afvaller: Martine
Zelfs nu Martine er zelf uit ligt blijft ze nuchter. Rik is voor de verandering weer zichtbaar in shock, Margriet legt bemoedigend een hand op de schouder van haar maatje. Chris en Marlijn draaien zich richting Martine
Achteraf moet Margriet wel even bijkomen. Marlijn, Chris en Rik vinden het naar eigen zeggen 'Heavy'.
Aflevering 9 - Zinloos
Afvaller: Chris
Nee! Leuke vrolijke gangmaker Chris ligt eruit! Hij kan het zelf ook niet geloven..
Rik steunt hem vanaf zijn plaats. Als je inzoomt zie je dat Marlijn het huilen nader staat dan het lachen en Margriet, ehh.. Margriet besluit een vis na te doen ofzo?
Aflevering 10 - Wie is de Mol?
Ein-de-lijk.. Na 10 weken weten we dat Margriet de mol is! Ze was een goede mol. Ik heb vanaf dag één op haar gezeten, maar toegegeven, ik heb iedere week ook op Rik gestemd, omdat ik gewoon steeds niet zeker was. Ik heb tot het laatste moment getwijfeld.
En wat hebben we aan dit artikel gehad? Niks! Margriet is een goede actrice, die doet of ze schrikt, maar die elke aflevering al wist wie eruit zou gaan.
Het enige waar we wat aan hebben gehad is aan de foto die niets met de afvallers te maken had. Die van het min-geld. Had ik dat toch goed gezien!
Volgend jaar stort ik me op iets anders. Misschien de afleveringsnamen. Daar had ik er namelijk wel een paar van goed.
Tot dan! (ik kan niet wachten!)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten